• O mnie
    • Do posłuchania
    • Do poczytania
    • DND
  • Oferta
    • Zrób sobie biznes
  • Sklep
    • Coaching
      • Programy coachingowe
      • Sesje coachingowe
    • Mentoring
      • Programy mentoringowe
      • Sesje mentoringowe
    • Książki
      • Książki papierowe
      • E-booki
    • Kursy online
      • Webinary
  • Darmowe materiały
  • Kontakt
0

Agata Limanówka

Pieniądze w coachingu – czy to temat tabu?
Coaching

Pieniądze w coachingu – czy to temat tabu? Niektóre źródła problemów w pracy coacha. Część 3.

4 lutego 2021

Celem artykułu jest identyfikacja niektórych problemów (głównie ograniczających przekonań), z którymi spotyka się coach w swojej działalności zarówno z własnej perspektywy, jak i z perspektywy klientów. Drugi cel to wskazanie możliwych rozwiązań.

Pieniądze w coachingu – łamanie tabu.

Sprawa wydaje się oczywista i prosta.

  • Po pierwsze zdefiniuj obszary, zidentyfikuj własne przekonania i popracuj nad nimi. Możesz skorzystać z pomocy innego coacha.
  • Po drugie zadbaj o swoje formalne wykształcenie – wybierz kurs, szkołę i zostań certyfikowanym coachem (wspomnę tutaj tylko o dwóch największych organizacjach International Coach Federation – ICF oraz International Coaching Community – ICC).
  • Po trzecie ćwicz, praktykuj i pracuj nad sobą. Ta praca nigdy się nie kończy, ale daje olbrzymią satysfakcję.
  • Po czwarte popracuj nad swoimi umiejętnościami biznesowymi i marketingowymi. Wiele osób tego unika, ale bez tych umiejętności biznes coachingowy nigdy nie wystartuje.
  • Po piąte promuj ideę pracy nad sobą i swoim rozwojem metodą coachingową wśród potencjalnych klientów na przykład za pomocą warsztatów, szkoleń, seminariów, wykładów, artykuły. Uprzedź ich negatywne przekonania, pokaż korzyści płynące z coachingu.
  • Po szóste – Dbaj o siebie także prywatnie – ćwicz, relaksuj się, baw się, czytaj, pisz, pielęgnuj przyjaźnie.

Proste? Proste. Nie wystarczy jednak sama wiedza czy świadomość. Musisz przejść do działania.

Od czego zacząć zarabianie na coachingu?

Może nie będzie odkrywcze ani przyjemne, ale na pewno da Ci spodziewane efekty. Na początek zastosuj model GROW! To podobnie jak z dietą i ćwiczeniami. Wszyscy o tym wiedzą, ale wydaje się to zbyt proste i oczywiste, żeby mogło działać. Dlatego takie powodzenie mają tabletki, nalewki, masaże i urządzenia odchudzające. Nie szukaj niepotrzebnie, skoro rozwiązanie masz przed sobą. Zastosuj model GROW!

Cel: wyznacz go. Jakie masz zainteresowania? W jakiej dziedzinie jesteś ekspertem lub masz szansę się stać? Jaką masz pasję? Jakim chcesz być coachem (osobistym, biznesowym, innym)? Kim są Twoi przyszli klienci? Czy stać Cię na bycie coachem? Czy masz zapewnione dochody na przykład na rok? Ile godzin dziennie/tygodniowo/miesięcznie/rocznie chcesz pracować jako coach? Jaki procent Twoich dochodów ma pochodzić z coachingu? A może masz inne cele? Jakie?
Realia: Ile możesz zarobić? Ile czasu minie, zanim zaczniesz zarabiać? Czy coaching jest odporny na kryzys (sprawdź statystyki)? Czym różnią się od siebie coachowie, którzy odnieśli sukces od tych, którym się nie udało? Znów zajrzyj do statystyk. Odnieś się do realnych danych (poszukaj polskich badań na ten temat). Popytaj innych coachów (tych, którzy odnieśli sukces).

Opcje: Jak radzisz sobie z coachingiem? Czy Twoje umiejętności coachingowe dają Ci poczucie pewności siebie? Czy w ogóle działasz? Czy robisz więcej, niż sobie wyobrażasz? Czy robisz to, co przynosi największy skutek? Czy uprawiasz networking? Czy dajesz wartość potencjalnym klientom? Czy potrafisz odmówić, kiedy trzeba? Czy podejmujesz działania marketingowe?
Wola i zamierzenia: Co zrobisz? Kiedy? Jak? Co może stanąć Ci na przeszkodzie? Jakie jest Ci potrzebne wsparcie, aby trzymać się swojego postanowienia? Jak je możesz uzyskać? Od kogo? Jakie podejmujesz zobowiązanie?

Jak rozpocząć własną działalność coachingową? Kilka podpowiedzi.

Jeśli uczciwie zastosowałeś model GROW wystarczy, że przejdziesz do działania.

To temat na kolejny artykuł, ale teraz dam Ci małą podpowiedź co robić, aby rozpocząć działalność coachingową: poznaj rynek, zrób plan marketingowy, odpowiednio zarządzaj obecnymi klientami, zdobywaj nowe zlecenia, buduj swoją markę, uprawiaj marketing wewnętrzny i oceniaj wyniki własnej pracy[1].

Powodzenia!

Przeczytaj też część pierwszą i drugą artykułu.

[1] Por. Anne Schoular Coaching biznesowy, GWP 2014, s. 258

TAGS:coachingile zarabia coach?pieniądze w coachingu
0 Komentarzy
Podziel się
A co Ty myślisz?

Zostaw komentarz Cancel Comment

Zainspiruj się

Polecam także

Czym jest, a czym nie jest coaching?

1 grudnia 2021

Dlaczego nie realizujemy noworocznych postanowień?

31 grudnia 2019

Pieniądze w coachingu – czy to temat tabu? Niektóre źródła problemów w pracy coacha. Część 1.

28 września 2020
Cześć, jestem Agata!

Cześć, jestem Agata!

Jestem autorem & współautorem 20 książek, w tym poradnika psychologicznego "Od stresu do sukcesu", bloga i wielu publikacji naukowych, psychologiem, trenerem i strategiem biznesu oraz mentorem i certyfikowanym coachem ICF.

kup teraz

Wejdź do sklepu

product_title_1

Pakiet Książka + E-book Doskonale Niedoskonali TOM I

product_title_2

Pakiet 3 książek Doskonale Niedoskonali TOM I,II,III

product_title_3

Pakiet 2 książek Doskonale Niedoskonali TOM I, II

product_title_4

Pakiet książka + e-book Doskonale Niedoskonali TOM II

Na YOUTUBE Dzielę się z Tobą za darmo najlepszą wiedzą o tym, jak strategicznie osiągnąć sukces w życiu i w biznesie.

Zasubskrybuj mój kanał

Moje artykuły

  • Zostań strategiem swojego życia!
  • Czym jest coaching kariery?
  • Praca z motywacją w coachingu kariery. Część 1
  • Praca z motywacją w coachingu kariery. Część 2
  • Jak przejść od stresu do sukcesu? Wyśpij się!
Logo Tpay
  • Kontakt
  • Moje konto
  • Szybkie zwroty inpost
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności
  • Regulamin newslettera

Copyright © 2025 Agata Limanówka. All Rights Reserved.Made with ❤ Justyna Lubawy.

Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}