• O mnie
    • Do posłuchania
    • Do poczytania
    • DND
  • Oferta
    • Zrób sobie biznes
  • Sklep
    • Coaching
      • Programy coachingowe
      • Sesje coachingowe
    • Mentoring
      • Programy mentoringowe
      • Sesje mentoringowe
    • Książki
      • Książki papierowe
      • E-booki
    • Kursy online
      • Webinary
  • Darmowe materiały
  • Kontakt
0

Agata Limanówka

jak organizować swój czas
Rozwój biznesu / Rozwój osobisty

Jak organizować swój czas?

25 listopada 2020

Oto garść porad, które sama stosuję, a które są według mnie skuteczne i które dają mi konkretne efekty.

  • Planuj z wyprzedzeniem swój dzień, tydzień, miesiąc, kwartał. Planuj wstecz. Planuj każdy dzień wieczorem poprzedniego dnia, zaraz po tym, jak podsumujesz efekty swojej pracy z całego dnia (podsumowuj swój każdy dzień, tydzień, miesiąc, kwartał, rok).
  • Ustal stałe punkty dnia, jak maile, telefony, spotkania z klientami, cykliczne zadania.
  • Pracuj w odpowiadających Ci blokach czasowych (do wyboru: 15, 30, 60, 90, 180-minutowych), wyłącz na ten czas powiadomienia i dzwonki w telefonie. Po skończonym bloku zrób sobie odpowiednią przerwę. Nie przerywaj pracy, dopóki nie skończysz.
  • Grupuj określone kategorie zadań – np. jeśli masz do wykonania telefony – wykonaj je jeden po drugim w bloku czasowym; jeśli masz wysłać maile – również wykonaj je w bloku. Nie mieszaj kategorii zadań ze sobą, bo zmęczysz się bardziej niż to konieczne.
  • Jeśli przeglądasz media społecznościowe, przeznacz na to np. dwa razy po 30 minut w ciągu dnia, a po tym czasie konsekwentnie przejdź offline.

Dlaczego wykonywanie zadania jednej kategorii od początku do końca jest to ważne?

Bo każde rozproszenie uwagi powoduje, że potrzebujesz średnio około 20 minut (a najczęściej więcej), żeby ponownie skupić się na zadaniu. Jeśli przeglądasz co chwilę powiadomienia w telefonie w ciągu całego dnia, szansa na to, że wykonasz zaplanowane zadania, wydatnie maleje.

W ten sposób czujesz, że zmarnowałeś czas, zadania zaczynają się piętrzyć, a Ty odczuwasz coraz bardziej narastający niepokój, zadania jeszcze bardziej się kumulują, aż w końcu dopada Cię frustracja.

Ponadto, kiedy nieustannie się dekoncentrujesz, tak naprawdę mało istotnymi informacjami, musisz włożyć w swoją pracę jeszcze więcej uwagi, co może owocować np. większym zmęczeniem i gonitwą myśli pod koniec dnia nie pozwalającą Ci się wyciszyć i zasnąć.

  • Dlatego konsekwentnie ustal, kiedy jesteś online, a kiedy online, a kiedy możesz sobie pozwolić bycie jednocześnie online i offline.

I jeszcze jedna uwaga na koniec.

  • Grupuj w kategorie również przeglądane informacje – to pozwala Ci mieć obraz większej całości, a nie musisz koncentrować się na analizowaniu mało istotnych informacji pożerających Twoją uwagę.

Czyli na przykład – jeśli ciekawi Cię tematyka jakieś facebookowej grupy, to, zamiast przeglądać przypadkowo jej posty w strumieniu na głównej tablicy – wejdź na tę grupę i przejrzyj interesujące Cię posty. Jeśli interesują Cię biznesowe działania danej osoby, to wejdź na jej profil i przejrzyj go z góry do dołu.

Grupując w kategorie przeglądane informacje, masz pełniejszy obraz całości i wyzwalasz się z konieczności przetwarzania olbrzymiej ilości nieistotnych informacji-śmieci bezpowrotnie marnujących Twoje zasoby umysłowe i czasowe.

Gospodaruj oszczędnie swoją uwagą i czasem. To jedne z najcenniejszych zasobów, jakie posiadasz.

Trzymam za Ciebie kciuki!

Jeśli chcesz lepiej zarządzać swoim czasem, zapisz się na mój bezpłatny kurs – Jak Zyskać 2 Tygodnie w Roku?

TAGS:budowanie marki osobistejorganizacja czasuorganizacja pracyrozwój biznesu
0 Komentarzy
Podziel się
A co Ty myślisz?

Zostaw komentarz Cancel Comment

Zainspiruj się

Polecam także

Skąd wziąć pomysł na biznes? 10 unikalnych porad

1 czerwca 2023

Dlaczego warto napisać książkę? 13 powodów.

28 sierpnia 2021

Kiedy masz 20 lat…

3 maja 2020
Cześć, jestem Agata!

Cześć, jestem Agata!

Jestem autorem & współautorem 20 książek, w tym poradnika psychologicznego "Od stresu do sukcesu", bloga i wielu publikacji naukowych, psychologiem, trenerem i strategiem biznesu oraz mentorem i certyfikowanym coachem ICF.

kup teraz

Wejdź do sklepu

product_title_1

Pakiet Książka + E-book Doskonale Niedoskonali TOM I

product_title_2

Pakiet 3 książek Doskonale Niedoskonali TOM I,II,III

product_title_3

Pakiet 2 książek Doskonale Niedoskonali TOM I, II

product_title_4

Pakiet książka + e-book Doskonale Niedoskonali TOM II

Na YOUTUBE Dzielę się z Tobą za darmo najlepszą wiedzą o tym, jak strategicznie osiągnąć sukces w życiu i w biznesie.

Zasubskrybuj mój kanał

Moje artykuły

  • Zostań strategiem swojego życia!
  • Czym jest coaching kariery?
  • Praca z motywacją w coachingu kariery. Część 1
  • Praca z motywacją w coachingu kariery. Część 2
  • Jak przejść od stresu do sukcesu? Wyśpij się!
Logo Tpay
  • Kontakt
  • Moje konto
  • Szybkie zwroty inpost
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności
  • Regulamin newslettera

Copyright © 2025 Agata Limanówka. All Rights Reserved.Made with ❤ Justyna Lubawy.

Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}