• O mnie
    • Do posłuchania
    • Do poczytania
    • DND
  • Oferta
    • Zrób sobie biznes
  • Sklep
    • Coaching
      • Programy coachingowe
      • Sesje coachingowe
    • Mentoring
      • Programy mentoringowe
      • Sesje mentoringowe
    • Książki
      • Książki papierowe
      • E-booki
    • Kursy online
      • Webinary
  • Darmowe materiały
  • Kontakt
0

Agata Limanówka

PRACA Z MOTYWACJĄ W COACHINGU KARIERY
Coaching

Praca z motywacją w coachingu kariery Część 1.

29 lipca 2020

Wzajemnie powiązane obszary wymagające diagnozy, na których skupia się coach kariery podczas aktywizacji zawodowej klienta, to:

  • osobowość;
  • motywacja;
  • predyspozycje i możliwości zawodowe;
  • przekonania o sobie i świecie;
  • poczucie sensu i celu w życiu;
  • relacje z innymi (inteligencja emocjonalna).

Przykładowymi wskaźnikami zachowania w obszarze motywacji, które mogą stanowić podstawę problemu ze znalezieniem zatrudnienia lub samozatrudnienia są:

  • brak motywacji i energii do działania;
  • brak poczucia, że można samodzielnie decydować o sobie;
  • frustracja wynikająca z poczucia bierności, braku wyzwań i sukcesów życiowych;
  • odwlekanie wykonania zadań w czasie – wiąże się to często z nieznajomością własnych motywatorów do działania;
  • nieumiejętność radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami.

Motywacja do działania blokowana jest również poprzez negatywne przekonania, które powstrzymują działania osoby poszukującej pracy. Wyrażają się one w takich zdaniach, jak:

  • „Już za późno na zmiany”
  • „To dla mnie zbyt ciężkie”
  • „Tak już musi być”
  • „Nie mam pomysłu, jak to zmienić”
  • „Prześladuje mnie pech”
  • „Nie mam motywacji”
  • „Jestem wyczerpany/a”
  • „Nie mam na nic siły”
  • „Nic mi się nie chce”
  • „Zrobię to później”

Jednym z narzędzi do pracy z motywacją jest zaproponowany przez T. Lowe’a test DNA motywacyjnego. Opiera się on na założeniu, że motywacja jest energią popychającą człowieka do działania. Energię tę można rozbudzać i podtrzymywać, a złożona jest ona z trzech elementów:

  • D – Dążeń (Drives)
  • N – Potrzeb (Needs)
  • A – Nagród (Awards)

Dążenia to wewnętrzna siła mobilizująca do działania. Potrzeby muszą zostać spełnione, aby dana osoba mogła się realizować. Nagrody mogą mieć postać materialną, psychologiczną, duchową lub finansową.

Test DNA motywacyjnego pozwala zdiagnozować ambicje oraz dążenia danej osoby, jej potrzeby niezbędne do realizacji zadania oraz odkryć, co jest nagrodą motywującą do osiągnięcia celu.

W zależności od konfiguracji cech: Kontaktowy vs. Wydajny, Stabilny vs. Zmienny oraz Wewnętrzny vs. Zewnętrzny można wyróżnić osiem typów: Dyrektor, Wizjoner, Wódz, Mistrz, Opiekun, Sojusznik, Udoskonalacz, Badacz.

Test do samodzielnej diagnozy jest dostępny w książce T. Lowe Zmotywuj się!

Kolejne narzędzie zostanie przedstawione w drugiej części artykułu.

Artykuł został opublikowany na portalu zmianywzyciu.pl

COACHING_kariery
Jak Zyskać 2 Tygodnie w Roku?
TAGS:budowanie marki osobistejcoaching biznesowycoaching karierymentoringtwoja kariera
0 Komentarzy
Podziel się
A co Ty myślisz?

Zostaw komentarz Cancel Comment

Zainspiruj się

Polecam także

Jak sprzedawać? 10 metod na skuteczną sprzedaż, jeśli nie urodziłeś się sprzedawcą

1 marca 2023

7 powodów, dla których warto korzystać z coachingu.

27 listopada 2021

Najkrótszy test inteligencji na świecie

16 marca 2019
Cześć, jestem Agata!

Cześć, jestem Agata!

Jestem autorem & współautorem 20 książek, w tym poradnika psychologicznego "Od stresu do sukcesu", bloga i wielu publikacji naukowych, psychologiem, trenerem i strategiem biznesu oraz mentorem i certyfikowanym coachem ICF.

kup teraz

Wejdź do sklepu

product_title_1

Pakiet Książka + E-book Doskonale Niedoskonali TOM I

product_title_2

Pakiet 3 książek Doskonale Niedoskonali TOM I,II,III

product_title_3

Pakiet 2 książek Doskonale Niedoskonali TOM I, II

product_title_4

Pakiet książka + e-book Doskonale Niedoskonali TOM II

Na YOUTUBE Dzielę się z Tobą za darmo najlepszą wiedzą o tym, jak strategicznie osiągnąć sukces w życiu i w biznesie.

Zasubskrybuj mój kanał

Moje artykuły

  • Zostań strategiem swojego życia!
  • Czym jest coaching kariery?
  • Praca z motywacją w coachingu kariery. Część 1
  • Praca z motywacją w coachingu kariery. Część 2
  • Jak przejść od stresu do sukcesu? Wyśpij się!
Logo Tpay
  • Kontakt
  • Moje konto
  • Szybkie zwroty inpost
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności
  • Regulamin newslettera

Copyright © 2025 Agata Limanówka. All Rights Reserved.Made with ❤ Justyna Lubawy.

Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}