BEZSTRESOWY ZAWODOWY KIEROWCA
WPROWADZENIE
Praca zawodowych kierujących jest bardzo stresująca. Z czasem kierujący w różnym stopniu oswajają ten poziom stresu. Warto nauczyć się radzić sobie ze stresem w codziennej pracy zawodowej, aby minimalizować jesgo skutki.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
- Przede wszystkim nauczysz się unikania stresu oraz radzenia sobie z jego ewentualnymi skutkami. Dotyczy to również zmęczenia i znużenia.
- Będziesz potrafił bezkonfliktowo rozwiązywać problemy wynikające z kontaktu z pasażerami i innymi uczestnikami ruchu drogowego.
- Nauczysz się również jak reagować w niecodziennych, losowych sytuacjach (wypadki, kolizje).
- Będziesz również potrafił postępować w przypadku wystąpienia barier komunikacyjnych (np. z pasażerami, klientami, policją, strażą graniczną, urzędem celnym).
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
Szkolenie przeznaczone dla kierowców zawodowych zajmujących się przewozem pasażerskim i/lub towarowym na trasach krajowych i zagranicznych.
Program szkolenia może ulec modyfikacjom w zależności od podsektora transportu drogowego:
a) publiczny transport pasażerski
b) usługi taksówkarskie
c) transport drogowy na długich dystansach
d) transport towarów niebezpiecznych
e) usługi kurierskie
PLAN SZKOLENIA
1. Radzenie sobie ze stresem
- Od czego zależy bezpieczeństwo jazdy?
- Czym jest stres i jak się objawia?
- Przyczyny i źródła stresu w pracy kierowcy
- Diagnozowanie indywidualnego poziomu stresu
- Zapobieganie i radzenie sobie ze stresem oraz jego skutkami
- Choroby zawodowe w pracy kierowcy
2. Zapobieganie zmęczeniu i znużeniu
- Rytm dobowy
- Rodzaje zmęczenia
- Diagnozowanie przyczyn bezdechu podczas snu (OBPS)
- Jak rozróżnić zmęczenie od znużenia?
- Zapobieganie zmęczeniu i znużeniu i ich skutkom przed, w trakcie i po pracy
3. Komunikowanie się w pracy kierowcy
- Style komunikacji interpersonalnej
- Test określający indywidualny styl komunikacji
- Praktyczne wykorzystanie mocnych stron własnego stylu komunikacji
- Pokonywanie barier w kontakcie z rozmówcą o określonym stylu (np.: w kontakcie z klientem, policją, strażą graniczną, urzędem celnym)
4. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy kierowcy
- Jak rozmawiać z trudnym pasażerem?
- Bycie świadkiem wypadku, kolizji drogowej – jak sobie radzić w takich sytuacjach?
- Jak unikać agresji na drodze?
- Nietypowe sytuacje w pracy kierowcy
JAKIE UZYSKASZ KORZYŚCI?
- Sprawdzisz swój poziom stresu, poznasz jego przyczyny, dowiesz się jak się przejawia i jak sobie z tym radzić.
- Nauczysz się poprawnie identyfikować pierwsze objawy stresu, zmęczenia i znużenia oraz odpowiednio na nie reagować.
- Dowiesz się w jakim stylu komunikujesz się z innymi i nauczysz się praktycznie wykorzystywać swoje mocne strony.
- Przetestujesz praktycznie swoje reakcje w trudnych, nietypowych sytuacjach w pracy kierowcy.
- Poznasz lepiej swoje reakcje i zwiększysz swój poziom samokontroli, a także odpowiedzialności za pasażerów i powierzone mienie.
Zainteresowało Cię szkolenie?
Zadzwoń: tel.: 501 397 021
Napisz: coach@agatalimanowka.pl