BEZSTRESOWY ZAWODOWY KIEROWCA

WPROWADZENIE

Praca zawodowych kierujących jest bardzo stresująca. Z czasem kierujący w różnym stopniu oswajają ten poziom stresu. Warto nauczyć się radzić sobie ze stresem w codziennej pracy zawodowej, aby minimalizować jesgo skutki.

 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

  • Przede wszystkim nauczysz się unikania stresu oraz radzenia sobie z jego ewentualnymi skutkami. Dotyczy to również zmęczenia i znużenia.
  • Będziesz potrafił  bezkonfliktowo rozwiązywać problemy wynikające z kontaktu z pasażerami i innymi uczestnikami ruchu drogowego.
  • Nauczysz się również jak reagować w niecodziennych, losowych sytuacjach (wypadki, kolizje).
  • Będziesz również potrafił postępować w przypadku wystąpienia barier komunikacyjnych (np. z pasażerami, klientami, policją, strażą graniczną, urzędem celnym).

 

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

Szkolenie przeznaczone dla kierowców zawodowych zajmujących się przewozem pasażerskim i/lub towarowym na trasach krajowych i zagranicznych.

Program szkolenia może ulec modyfikacjom w zależności od podsektora transportu drogowego:

a)     publiczny transport pasażerski
b)     usługi taksówkarskie
c)      transport drogowy na długich dystansach
d)     transport towarów niebezpiecznych
e)     usługi kurierskie

 

PLAN SZKOLENIA

1. Radzenie sobie ze stresem

  • Od czego zależy bezpieczeństwo jazdy?
  • Czym jest stres i jak się objawia?
  • Przyczyny i źródła stresu w pracy kierowcy
  • Diagnozowanie indywidualnego poziomu stresu
  • Zapobieganie i radzenie sobie ze stresem oraz jego skutkami
  • Choroby zawodowe w pracy kierowcy

2. Zapobieganie zmęczeniu i znużeniu 

  • Rytm dobowy
  • Rodzaje zmęczenia
  • Diagnozowanie przyczyn bezdechu podczas snu (OBPS)
  • Jak rozróżnić zmęczenie od znużenia?
  • Zapobieganie zmęczeniu i znużeniu i ich skutkom przed, w trakcie i po pracy

3. Komunikowanie się w pracy kierowcy

  • Style komunikacji interpersonalnej
  • Test określający indywidualny styl komunikacji
  • Praktyczne wykorzystanie mocnych stron własnego stylu komunikacji
  • Pokonywanie barier w kontakcie z rozmówcą o określonym stylu (np.: w kontakcie z klientem, policją, strażą graniczną, urzędem celnym)

4. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy kierowcy

  • Jak rozmawiać z trudnym pasażerem?
  • Bycie świadkiem wypadku, kolizji drogowej – jak sobie radzić w takich sytuacjach?
  • Jak unikać agresji na drodze?
  • Nietypowe sytuacje w pracy kierowcy

 

JAKIE UZYSKASZ KORZYŚCI?

  • Sprawdzisz swój poziom stresu, poznasz jego przyczyny, dowiesz się jak się przejawia i jak sobie z tym radzić.
  • Nauczysz się poprawnie identyfikować pierwsze objawy stresu, zmęczenia i znużenia oraz  odpowiednio na nie reagować.
  • Dowiesz się w jakim stylu komunikujesz się z innymi i nauczysz się praktycznie wykorzystywać swoje mocne strony.
  • Przetestujesz praktycznie swoje reakcje w trudnych, nietypowych sytuacjach w pracy kierowcy.
  • Poznasz lepiej swoje reakcje i zwiększysz swój poziom samokontroli, a także odpowiedzialności za pasażerów i powierzone mienie. 

 

Zainteresowało Cię szkolenie?

Zadzwoń: tel.: 501 397 021

Napisz: coach@agatalimanowka.pl

Zobacz referencje klientów.