PROFESJONALNA ASYSTENTKA

WPROWADZENIE

” Właściwy styl i dobre maniery są czynnikiem decydującym o karierze.  Wygląd zewnętrzny, zachowania oraz swoboda stanowią klucz do sukcesu.

(…) Przedsiębiorstwa szukają coraz częściej nowych sposobów nawiązania długotrwałej więzi z klientem. Jednym z nich są z cała pewnością pracownicy z nienagannymi manierami.”

Brigitte Nagiller   „Styl i dobre maniery”, Helion 2009

 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

Nauczysz się zachowywać zgodnie z zasadami etykiety biznesowej, jak również udoskonalisz jakość obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego. Poprawisz swoje zdolności komunikacyjne i organizacyjne, jak również podwyższysz standardy etyczne i poznasz przydatne reguły obyczajowych oraz savoir-vivre.

 

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

Jeśli pracujesz jako asystentka top managementu lub zamierzasz dopiero nią zostać, kształcisz się, aby uzyskać taki zawód, to jest to szkolenie dla Ciebie. Szkolenia są praktycznym elementem samokształcenia i dowodzą, że profesjonalnie traktujesz siebie i swój zawód.

Jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz, aby asystentki Twoje i Twoich pracowników przyczyniały się każdego dnia do osiągania wspólnego sukcesu Twojej firmy, zaproś je na to szkolenie. Korzyści będą wielostronne i długofalowe  –  polepszysz wizerunek firmy, jak i wizerunek własny, zyskasz zadowolonego, pewnego i skutecznego w działaniu pracownika, poprawisz stosunki z klientami, a przez to zdecydowanie skuteczniej poprowadzisz firmę do osiągnięcia wymiernych korzyści finansowych.

 

PLAN SZKOLENIA

1. Etykieta

  • czym jest etykieta
  • etykieta towarzyska, uniwersalna i biznesowa – różnice
  • zasady etykiety w biznesie

2. Wizerunek profesjonalnej asystentki

  • wygląd i wiarygodność
  • elegancki formalny wygląd – podstawowe zasady stylizacji (dress code, zasady kolorystyki w ubiorze, zasady makijażu naturalnego, dobór fryzury, jak uniknąć błędów w doborze garderoby)
  • smart casual, czyli profesjonalny luz

3. Komunikacja profesjonalnej asystentki – ogólne zasady

  • pierwszy kontakt – mowa ciała, mowa stroju
  • mowa oficjalna i potoczna – niepoprawne nawyki językowe
  • używanie i doskonalenie poprawnego języka
  • umiejętność aktywnego słuchania – kontakt wzrokowy, słuchowy
  • umiejętność notowania
  • zasady sprawnej komunikacji – precyzja, techniki porozumiewania się, bariery komunikacji

4. Komunikacja profesjonalnej asystentki z szefem, klientami, współpracownikami

  • prowadzenie terminarza szefa – planowanie i ustalanie spotkań
  • sprawne przekazywanie poleceń szefa innym pracownikom
  • etyka zawodowa asystentki
  • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami: gdy czyjeś zachowanie jest  irytujące lub uciążliwe
  • przekazywanie informacji wprawiających w zakłopotanie, złych wiadomości
  • dyskretne przekazywanie informacji przełożonemu podczas spotkania
  • jak elegancko wywołać przełożonego z ważnego spotkania
  • jak polepszyć swoje perspektywy zawodowe – np.: jak prosić o podwyżkę

5. Bezpośredni kontakt z interesantami – profesjonalna obsługa

  • anonsowanie
  • przyjmowanie gości i interesantów w gabinecie szefa
  • prawidłowe przywitanie, przyjęcie i pożegnanie (kto kogo wita, kolejność, racja wieku, stanowiska, płci, odpowiedni uścisk dłoni)
  • tworzenie klimatu spotkania i odpowiedniego wrażenia
  • oczekiwania klienta a umiejętność zadawania pytań
  • zachowanie przy stole – zajmowanie miejsc
  • ogólne zasady savoir-vivre

6. Reguły obyczajowe – zasady zachowania się w kontaktach krajowych i zagranicznych

  • hierarchia służbowa i towarzyska – pierwszeństwo (precedencja)
  • powitania, pożegnania, przedstawianie – reguły uniwersalne, towarzyskie i biznesowe
  • wręczanie wizytówek, formalne zwroty grzecznościowe
  • tytułowanie – tytuły służbowe, naukowe, kurtuazyjne
  • podróż windą, samochodem – zasady zachowania się
  • small talk – tematy wskazane i zakazane, gafy, przejęzyczenia
  • podstawy zasad postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych ( wręczanie prezentów, wizytówek)

7. Profesjonalna korespondencja i komunikacja  – tradycyjna, telefoniczna, mailowa

  • zasady prowadzenia korespondencji biurowej – termin odpowiedzi, język, treść, forma, układ
  • zasady obowiązujące przy podpisywaniu dokumentów/ oficjalnych pism
  • życzenia firmowe, zaproszenia
  • komunikacja telefoniczna –  zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej – przyjmowanie i  wykonywanie rozmów, trudne sytuacje
  • netykieta – zasady korespondencji elektronicznej

 

JAKIE UZYSKASZ KORZYŚCI?

  • Sprawdzisz swoje umiejętności i wiedzę dotyczącą etykiety w biznesie
  • Dopracujesz elementy własnego wizerunku jako profesjonalnej asystentki
  • Nauczysz się zasad prawidłowej komunikacji w biznesie
  • Dowiesz się jak postępować w bezpośrednim kontakcie z interesantami
  • Przećwiczysz prawidłowe zachowanie się w kontaktach z klientami krajowymi i zagranicznymi
  • Uzupełnisz swoje umiejętności dotyczące korespondencji i komunikacji – tradycyjnej oraz telefonicznej i internetowej
  • Dzięki poznaniu zasad etykiety biznesowej będziesz zachowywać się pewnie zarówno w nowych, jak i standardowych sytuacjach 

 

Zainteresowało Cię szkolenie?

Zadzwoń: tel.: 501 397 021

Napisz: coach@agatalimanowka.pl

Zobacz referencje klientów.