KONTROLUJ SWÓJ STRES

WPROWADZENIE

Jak radzić sobie ze stresem? Stres ma różne warianty – generalnie mówi się, że jest stres „dobry” i „zły”.  Ów „zły” stres dosięga każdego z nas zarówno w życiu zawodowym , jak i prywatnym. Od zarania dziejów stres w każdej ze swoich postaci jest stałym elementem naszego życia i właściwie nie mamy możliwości jego uniknięcia.

Dobra wiadomość jest taka, że można nauczyć się unikania stresujących sytuacji, a jeśli jest to niemożliwe, wówczas można nauczyć radzić sobie w takich sytuacjach, jak i minimalizować ich ewentualne negatywne skutki.

Jeśli chcesz nauczyć się jak kontrolować negatywny wpływ „złego” stresu na Twoje życie, skorzystaj z tego szkolenia. W praktyce nauczysz się jak poprawić jakość swojego życia na co dzień.

 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?

  • Dowiesz się czym jest stres, jak działa i czy zawsze jest zły.
  • Nauczysz się rozpoznawać symptomy krótkotrwałego i długotrwałego stresu i kontrolować swoje reakcje.
  • Określisz przyczyny negatywnego stresu w życiu prywatnym i zawodowym i dowiesz się jak Ty indywidualnie na niego reagujesz. Dowiesz się również dlaczego tak się dzieje.
  • Nauczysz się rozpoznawać pierwsze symptomy wypalenia zawodowego i im przeciwdziałać.
  • Poznasz i przećwiczysz praktyczne techniki kontroli stresu.
  • Poprawisz swoje umiejętności osiągania celów, zarządzania czasem i realizacją zadań.

 

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

Jeśli na co dzień stykasz się ze stresującymi dla Ciebie sytuacjami, ludźmi, wydarzeniami w pracy i/lub życiu prywatnym, które wywołują w Tobie negatywne emocje, myśli i zachowania, to jest to szkolenie dla Ciebie.

Jeśli czujesz, że codzienne sprawy Cię przytłaczają, masz zbyt dużo na głowie, masz zbyt mało czasu dla siebie i ciągle odkładasz pewne sprawy na później, to znaczy, że dosięgły Cię negatywne skutki stresu.

Skorzystaj z tego szkolenia, jeśli czujesz, że nieistotne sprawy wywołują w Tobie zbyt silne reakcje i chcesz nauczyć się kontrolować stres.

 

PLAN SZKOLENIA

 

1. Czym jest stres?

  • Ewolucyjne wyjaśnienie mechanizmu stresu.
  • Definicje stresu w różnych koncepcjach.
  • Fazy stresu – jak działają na organizm i psychikę?
  • Rodzaje stresu – czy stres zawsze jest zły?
  • Poziom stresu a rodzaj wykonywanej pracy.
  • Objawy stresu na poziomie myśli, emocji, reakcji ciała oraz zachowań.

2. Stres w życiu zawodowym.

  • Przyczyny stresu w życiu zawodowym.
  • Typ osobowości a sposób przeżywania stresu.
  • Stresory w pracy przedsiębiorcy, menedżera, pracownika.
  • Skutki krótkotrwałego i długotrwałego stresu.
  • Wypalenie zawodowe – jak rozpoznać pierwsze objawy?

 

3. Stres w życiu prywatnym. 

  • Przyczyny stresu w życiu prywatnym.
  • Określenie aktualnego poziomu stresu.
  • Diagnoza i analiza indywidualnych cech zwiększających podatność na stres.
  • Określenie własnego stylu reagowania na stres.
  • Zmiana perspektywy – autoanaliza: ja jako przyczyna stresu innych.

 

4. Metody kontroli stresu.

  • Zmiana perspektywy – stres jako ocena sytuacji, reakcji i sposobu postrzegania sytuacji.
  • Jak kontrolować stres na poziomie myśli, emocji i zachowań? Zamiana reakcji negatywnych na pozytywne.
  • Błędy jako informacja zwrotna.
  • Asertywność i wyznaczanie granic.
  • Wsparcie innych jako czynnik zmniejszający stres.
  • Rola zdrowego trybu życia.
  • Praktyczna nauka efektywnych technik relaksacyjnych.

 

5. Indywidualny plan kontroli stresu.

  • Analiza i ocena własnych strategii radzenia sobie ze stresem.
  • Techniki radzenia sobie z odwlekaniem zadań.
  • Zasady świadomego wykorzystanie czasu i planowania zadań.
  • Automotywacja i nagradzanie siebie – jak to robić?
  • Równowaga na linii praca – życie osobiste.
  • Ustalenie indywidualnego planu kontroli stresu.

 

JAKIE UZYSKASZ KORZYŚCI?

  • Nauczysz się skutecznie radzić sobie z napięciem i stresem w pracy i w domu.
  • Będziesz potrafił/a identyfikować przyczyny stresu u siebie i innych
  • Reagować asertywnie w trudnych sytuacjach.
  • Kontrolować stres na poziomie własnych emocji, myśli, zachowań i reakcji fizjologicznych.
  • Będziesz potrafił/a w trudnych sytuacjach korzystać z efektywnych technik  antystresowych.
  • Nauczysz się tak planować i realizować czas i zadania, że zminimalizujesz ryzyko wystąpienia sytuacji stresowych.
  • Zaplanujesz i zrealizujesz swój indywidualny plan kontroli stresu.

 

Zainteresowało Cię szkolenie?

Zadzwoń: tel.: +48 501 397 021

Napisz: coach@agatalimanowka.pl

Zobacz referencje klientów.